Wij zijn er voor kinderen, jongeren en hun gezinnen. Wij bieden hulp vanuit de specialistische- en basis-GGZ en specialistische jeugdhulp. Bij ons vind je geen standaard aanbod, wij doen wat werkt en nodig is. Wij bieden onze behandeling en hulp daar waar dat voor jullie prettig is.
Hoe kinderen zich ontwikkelen, hangt onder andere samen met het welbevinden van ouders/opvoeders en andere belangrijke personen uit de omgeving van het kind. Daarom vinden wij het bij iHub familiezorg Hoorn belangrijk om niet alleen in gesprek te gaan met het kind of de jongere, maar met alle gezinsleden en ook te kijken naar hun onderlinge relaties. Essentieel is dat ieder gezinslid zich gehoord en gezien voelt en dat we, naast het kijken naar de zorgen, juist ook aandacht hebben voor de mogelijkheden en veerkracht van een gezin.
Wanneer een kind of jongere wordt aangemeld en het dossier volledig is, worden er vragenlijsten verstuurd naar cliënt en ouders en vindt er een telefonische kennismaking plaats met iemand van ons aanmeldteam. Doel van dat telefoongesprek is om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de aanmeldreden. Vervolgens wordt er door het aanmeldteam gekeken naar de beste match met onze collega’s. Een van deze collega’s zal jullie uitnodigen voor het intakegesprek. Vervolgens zullen we zorgvuldig de tijd nemen om jullie goed te leren kennen. Samen stellen we doelen op waar jullie aan willen werken en komen we tot een plan van aanpak. Hierbij vinden wij het belangrijk om in overleg met jullie de samenwerking op te zoeken met scholen, andere belangrijke personen uit jullie omgeving en eventuele andere betrokken hulpverleners.