Niet tevreden?
Deze informatie is bedoeld voor jongeren - en hun (pleeg)ouders/ opvoeders - die jeugdhulp, jeugd-ggz of onderwijs van iHub ontvangen. Onze medewerkers zetten zich volop in voor de kwaliteit van onze hulpverlening en ons onderwijs. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Wij vinden het belangrijk om de kwaliteit van onze hulp te blijven verbeteren. Daarom gaan we graag met je in gesprek als je niet tevreden bent of een klacht hebt. Hieronder lees je welke stappen je kunt zetten.
- Gesprek met medewerker
We vragen je eerst je klacht met de betrokken medewerker te bespreken. - Gesprek met leidinggevende of directeur
Soms kom je er met een medewerker niet uit. We vragen je dan contact op te nemen met de leidinggevende van de locatie. Dit kan een afdelingscoördinator, locatiemanager of schooldirecteur zijn. We kijken dan samen wat we kunnen doen om je klacht op te lossen. - Gesprek met regiodirecteur
Heeft ook dit niet het gewenste resultaat? Zoek dan schriftelijk contact met de regiodirecteur. Dit kan op twee manieren:
- Een mail sturen naar klachten@ihub.nl;
- Een brief sturen naar iHub, Postvak klachten, Mozartlaan 150, 3055 KM in Rotterdam.
Vermeld hierbij graag de volgende informatie: dan de volgende informatie:
- Je contactgegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer);
- Over welke regio/locatie/afdeling het gaat;
- De periode van de klacht;
- Over wie de klacht gaat;
- Waar de klacht over gaat;
- Wat er al is gedaan om de klacht op te lossen.
De regiodirecteur gaat dan met je in gesprek. De betrokken medewerker wordt uiteraard ook gevraagd zijn of haar visie te geven. Na de behandeling van de klacht ontvang je een schriftelijke beslissing. Daarin wordt opgenomen of en welke maatregelen er worden getroffen.